Soutěž Mistr křišťálu 2012 zná vítěze

Dne 25. června byly ve vestibulu jabloneckého Muzea skla a bižuterie během slavnostního večera vyhlášeni a odměněni vítězové pátého ročníku soutěže Mistr křišťálu. Soutěž pro mladé designéry pořádá společnost Preciosa právě ve spolupráci s muzeem a Českou sklářskou společností. Celkovou vítězkou napříč kategoriemi se stala Tereza Fišarová, studentka SUPŠ a VOŠ Jablonec nad Nisou. Akce se zúčastnilo na padesát pozvaných hostů.

O titul Mistr křišťálu mladí návrháři soutěžili již popáté. Významnou inovací bylo premiérové otevření letošního ročníku nejen pro studenty, ale pro všechny absolventy odborných středních a vysokých škol do 35 let. Nový koncept přinesl větší pestrost zaslaných návrhů, které vycházely ze základního tématu „Křišťálová vůně dálek“, jež volně souvisí s aktuální muzejní výstavou „Ingrid – víc než jen značka“. Hodnotící komise, složená ze zástupců pořadatelů, musela ty nejlepší pečlivě vybírat z více než čtyřicítky zaslaných kreseb a vizualizací.

Soutěž byla vyhlášena ve čtyřech kategoriích – Dekorativní svítidla a světelné objekty; Bižuterie, figurky a dekorace; Mozaika, vitráž, obraz z perlí a perliček a Hobby projekt. První z nich ovládl Matyáš Hruška, student SUPŠ sklářské v Kamenickém Šenově, druhou Lenka Szillerová (SUPŠ a VOŠ Jablonec n. N.), třetí výtvarnice Magdalena Kracík Štorkánová a čtvrtou Tereza Fišarová (SUPŠ a VOŠ Jablonec n. N.), která se též stala celkovou vítězkou. Všichni obdrželi hodnotné věcné dary od pořadatelů soutěže i partnerů akce Sodexo a Centrum Babylon Liberec.

V průběhu slavnostního večera, který moderoval hlavní organizátor soutěže Ondřej Šíp z Preciosy, byly též předány Zvláštní cena organizátorů (Andrea Lochmanová, SUPŠ a VOŠ Jablonec n. N.), Cena Muzea skla a bižuterie (Lenka Szillerová) a Cena České sklářské společnosti (Alžběta Dvořáková, TU Liberec).

Soutěž Mistr křišťálu, za níž byla Preciosa v roce 2011 odměněna prestižní „Cenou odborné poroty HREA 2011 za spolupráci se studenty“, opět splnila očekávání pořadatelů. Jejím smyslem není podpora tzv. ateliérového designu, ale hledání nových nadějných tváří, které by mohly spojit svůj profesní život s jednou z největších sklářských a bižuterních firem v České republice a pomáhat určovat vizuální podobu její produkce. A někteří z vítězů již byli též firmou vyzváni k realizaci svých návrhů.