Sklářské svítání 2016 – nadějné vyhlídky a střízlivý optimismus

Snad ještě nikdy se naše sklářské odvětví nepotýkalo s takovou nejistotou a nepředvídatelností vývoje na zahraničních trzích jako v posledních letech. Stále silněji navíc tlačí zvyšující se konkurence výrobců zemí třetího světa, zejména z Dálného východu. Pro české sklárny, které jsou z velké většiny závislé na exportu, to znamená jediné – musí hledat stále nové trhy, posilovat marketing a důsledně se orientovat na produkci finálních výrobků s vysokou přidanou hodnotou. Přesto, nebo i právě proto, jsou celkové vyhlídky českého skla více než dobré. Na tom se shodli zástupci předních firem z oboru na již tradičním diskusním fóru konaném v Muzeu skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou.

Jakou pozici mají dnes české sklářské firmy na domácím a světovém trhu? Jaké jsou silné a slabé stránky českého skla a bižuterie a jaké jsou výhledy jednotlivých typů produkcí i sklářského průmyslu jako celku? Nejen na tyto otázky se pokoušeli hledat odpovědi diskutéři na 5. ročníku Sklářského svítání, které se letos uskutečnilo v rámci Mezinárodní konference historie sklářské a bižuterní výroby v českých zemích.

Více zde »